D Vitamini Seviyeleri ve Alzheimer Bağlantısı Araştırıldı
D vitamini seviyelerinin Alzheimer biyobelirteçleri üzerindeki etkisi araştırıldı ve olası bir ilişki bulundu.
İrlanda'daki Galway Üniversitesi'nin liderliğinde gerçekleştirilen uluslararası bir araştırma, D vitamini seviyelerinin beyin sağlığı üzerindeki etkisinin beklenenden daha önemli olabileceğini ortaya koydu.
Çalışmada, ortalama yaşları 39 olan ve demans belirtisi göstermeyen 793 yetişkinin kanındaki D vitamini düzeyleri ölçüldü.
16 yıl sonra katılımcıların beyin görüntüleri incelendi ve Alzheimer hastalığıyla bağlantılı tau ve amiloid beta protein seviyeleri değerlendirildi.
Sonuçlar, orta yaşlarda yüksek D vitamini seviyelerine sahip bireylerin, ilerleyen yıllarda Alzheimer ile ilişkili biyobelirteçlerin daha düşük seviyelerde görülebileceğini gösterdi.
Araştırmanın önde gelen isimlerinden Martin David Mulligan, yüksek D vitamini seviyelerinin beyindeki tau birikimine karşı koruyucu bir etki yapabileceğini belirtti.
Bununla birlikte, araştırmacılar, bulguların yalnızca bir ilişkiyi ortaya koyduğunu, D vitamininin tau seviyelerini doğrudan düşürdüğünü veya demans riskini azalttığını kanıtlamadığını vurguladı.
Araştırmanın ayrıntıları, Neurology Open Access dergisinde yayımlandı.
Yorumlar (0)
Yorum Yaz
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!