SON DAKIKA
Trafik ve Kasko Sigortasında Rekor Ödeme: 2,4 Milyon Mağdura 145 Milyar Liralık Dev Destek Diyarbakır'da Nişan Yolunda Katliam Gibi Kaza: 5 Ölü, 11 Yaralı CEO Maaşlarında Tarihi Rekor: Elon Musk’ın Dev Paketi Piyasaları Salladı Süper Lig'de Yeni Sezonun İlk Haftasında VAR Hakemleri Açıklandı: Fenerbahçe Maçına İskoç Hakem! Diyarbakır Lice'de Katliam Gibi Kaza: Nişan Yolunda Can Kaybı 5'e Yükseldi Atletico Madrid Savunmaya Duvar Ördü: Cristian Romero İmzayı Attı! Avrupa Merkez Bankası'ndan Kritik Uyarı: Kriz Dönemleri İçin Evinizde Nakit Para Bulundurun! Filistin'de Tarihi Adım: 20 Yıl Sonra İlk Seçim İçin Seçmen Kayıt Süreci Başladı Kronik Pulmoner Emboli Hastası Balon Anjiyoplasti Yöntemiyle Yeniden Hayata Tutundu Türkiye-Suriye İlişkilerinde Yeni Dönem: Büyükelçi Nuh Yılmaz'dan Şam'da Tarihi Açıklamalar Trafik ve Kasko Sigortasında Rekor Ödeme: 2,4 Milyon Mağdura 145 Milyar Liralık Dev Destek Diyarbakır'da Nişan Yolunda Katliam Gibi Kaza: 5 Ölü, 11 Yaralı CEO Maaşlarında Tarihi Rekor: Elon Musk’ın Dev Paketi Piyasaları Salladı Süper Lig'de Yeni Sezonun İlk Haftasında VAR Hakemleri Açıklandı: Fenerbahçe Maçına İskoç Hakem! Diyarbakır Lice'de Katliam Gibi Kaza: Nişan Yolunda Can Kaybı 5'e Yükseldi Atletico Madrid Savunmaya Duvar Ördü: Cristian Romero İmzayı Attı! Avrupa Merkez Bankası'ndan Kritik Uyarı: Kriz Dönemleri İçin Evinizde Nakit Para Bulundurun! Filistin'de Tarihi Adım: 20 Yıl Sonra İlk Seçim İçin Seçmen Kayıt Süreci Başladı Kronik Pulmoner Emboli Hastası Balon Anjiyoplasti Yöntemiyle Yeniden Hayata Tutundu Türkiye-Suriye İlişkilerinde Yeni Dönem: Büyükelçi Nuh Yılmaz'dan Şam'da Tarihi Açıklamalar

Yaşlı Kadınlarda Çay Tüketiminin Kemik Sağlığına Etkileri

Flinders Üniversitesi'nde yapılan araştırma, çay tüketiminin yaşlı kadınlarda kemik sağlığına olumlu etkilerini ortaya koyuyor.

Timur HAN Timur HAN 15 Aralık 2025, 00:00
10 0
Paylaş:
Yaşlı Kadınlarda Çay Tüketiminin Kemik Sağlığına Etkileri

Çayın Kemik Sağlığı Üzerindeki Etkileri Araştırıldı

AnkaraScience Daily'de yer alan bir habere göre, Avustralya'daki Flinders Üniversitesi'nden bilim insanları, 65 yaş ve üzeri yaklaşık 10 bin kadının kahve ve çay tüketimini inceleyerek, kemik sağlığı üzerine etkilerini değerlendirdi. Araştırma, özellikle kemik mineral yoğunluğundaki değişimlerin incelenmesi üzerine kuruldu.

Osteoporoz riskini ön görmeyi amaçlayan çalışmada, çay içen kadınların toplam kalça kemiği mineral yoğunluğunun çay içmeyenlere göre daha yüksek olduğu bulundu.

Kahvenin Kemik Sağlığı Üzerindeki Çeşitli Etkileri

Araştırmada kahve tüketiminin etkileri daha değişken bulundu.

Günde 2-3 fincan kahve tüketen kadınlarda kemik yoğunluğu üzerinde belirgin bir olumsuz etki gözlemlenmezken, günde 5 fincandan fazla kahve tüketenlerde kemik mineral yoğunluğunun daha düşük olduğu görüldü. Özellikle yüksek alkol tüketimi olan kadınlarda bu olumsuz etkinin daha belirgin olduğuna dikkat çekildi.

Çayın İçeriği Kemik Sağlığına Katkı Sağlayabilir

Araştırmacılar, çayın içeriğindeki kateşinlerin kemik oluşumunu destekleyebileceğini ve kemik kaybını yavaşlatabileceğini belirtmektedir. Flinders Üniversitesi'nden Doç. Dr. Enwu Liu, toplum genelinde küçük artışların bile kırık riskinin azalmasına katkıda bulunabileceğini ifade ediyor. Çayın erişilebilir bir içecek olarak yaşlılık döneminde kemik sağlığını desteklemek için etkili bir seçenek olabileceği vurgulandı.

Kemik Sağlığı İçin Denge Önemli

Her ne kadar çayın kemik sağlığı üzerindeki olumlu etkileri belirgin olsa da, araştırmacılar kahveden tamamen vazgeçilmesi veya aşırı çay tüketimi konusunda uyarılarda bulunuyor.

Çalışmada, kalsiyum ve D vitamininin kemik sağlığının temel unsurları olmaya devam ettiği, ancak günlük içecek seçimlerinin de bu konuda rol oynayabileceği vurgulandı.

İleri Yaştaki Kadınlar İçin Pratik Bir Seçenek
Araştırma, osteoporozun özellikle 50 yaş üstü kadınlar arasında yaygın olduğunu ve her yıl milyonlarca kırığa yol açarak önemli bir sağlık sorunu teşkil ettiğini ortaya koydu. Dolayısıyla, günlük bir fincan çayın yalnızca bir içecek alışkanlığı değil, kemik sağlığını destekleyen bir seçim olabileceği belirtildi. Sonuçlar, "Nutrients" dergisinde yayımlanarak geniş kitlelere duyuruldu. .

Kaynak: AA

Etiketler: kemik sağlığı osteoporoz çay tüketimi
Bu haberi paylaş: Facebook Twitter

Yorumlar (0)

Yorum Yaz

Yorumlar moderatör onayından sonra yayınlanır.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Konumunuz

Şehir bulunamadı

Süper Lig

# Takım O G B M P
1 Gençlerbirliği 1 1 0 0 3
2 Çaykur Rizespor 1 1 0 0 3
3 Galatasaray 1 0 1 0 1
4 Çorum FK 1 0 1 0 1
5 Corendon Alanyaspor 1 0 1 0 1

Malatya Bugün Hava Durumu

Rain
25°C
hafif yağmur
Nem: %41
Rüzgar: 0 km/s

Malatya Namaz Vakitleri

16 Ağustos 2026 - Pazar
İmsak
04:02
Güneş
05:34
Öğle
12:36
İkindi
16:23
Akşam
19:29
Yatsı
20:54

Döviz & Altın

Çeyrek Altın
0,00%
₺11.091,07
EUR Euro
+0,31%
₺55,5063
GBP İngiliz Sterlini
+0,26%
₺64,8964
Gram Altın
+0,01%
₺6.737,19
Tam Altın
0,00%
₺44.229,44
USD Amerikan Doları
+0,10%
₺47,9147
Yarım Altın
0,00%
₺22.215,85

Malatya Nöbetçi Eczaneler

KARACA ECZANESİ
Köylü MAH. Hükümet Caddesi NO: 45/1 44850 Pütürge Malatya
YAZIHAN ECZANESİ
Doğuş MAH. Hastane Caddesi NO: 36 44350 Yazıhan Malatya
BADE ECZANESİ
Kiltepe MAH. Sunguroğlu Sokak NO: 7/1 44900 Yeşilyurt Malatya
ANIL ECZANESİ
Özalper MAH. Kara Caddesi NO: 13 44090 Yeşilyurt Malatya
SITMAPINARI ECZANESİ
İstiklal MAH. Atatürk Caddesi NO: 55 44760 Kuluncak Malatya