Қантты сусындарды тұтыну 25 жылдан кейін жоғары қан қысымы ауруына әкеледі
Балалық және жасөспірімдік шақта тұтынылатын қантты сусындар 25 жастан кейін созылмалы қан қысымы ауруына әкелетіні ғылыми түрде дәлелденген.
Балалық және жасөспірімдік шақта қалыптасқан тамақтану әдеттері ересек жастағы жалпы денсаулық жағдайының маңызды детерминанттарының бірі болып табылады. Соңғы ғылыми зерттеулер ерте жаста үнемі тұтынылатын қантты сусындар мен дайын жеміс шырындарының шамамен ширек ғасырдан кейін денсаулыққа қауіп төндіретінін көрсетті. Торонто университеті жүргізген жан-жақты зерттеу жастардағы қантты тұтыну мен кейінгі өмірде пайда болатын жоғары қан қысымы (гипертония) арасындағы тікелей байланысты анықтады.
Жасөспірім шақтағы қауіп: қантты сусындар және гипертония қаупі
БүрделіАмерикандық жүрек қауымдастығыныңресми басылымыCirculationжурналында жарияланған зерттеу ерте жаста қалыптасқан тамақтану әдеттерінің жүрек-қан тамырлары жүйесіне ұзақ мерзімді әсерін зерттейді. Ғалымдар балалық және жасөспірімдік шақта қантты сусындар мен жеміс шырынын көп тұтынатын адамдардың шамамен 25 жылдан кейін қан қысымының жоғарылау қаупінің күрт артқанын анықтады. Бұл ерте жаста ағзаға қабылданған тазартылған қанттың көп мөлшері қан тамырларының құрылымын және ұзақ мерзімді перспективада гормоналды теңгерімді қалай бұзатынын дәлелдейді.
Жоғары қан қысымы енді егде жастағылар үшін проблема емес
Зерттеудің жетекші авторы Васанти Малик қорытындыларда қоғамдық денсаулыққа қатысты маңызды ескертулер бар екенін атап өтті. Малик жоғары қан қысымының бұрын әдетте кәрілікпен байланысты ауру болғанын, бірақ бүгінде бұл түсінік мүлдем өзгергенін айтты. Ағымдағы деректер гипертония жағдайлары қазір жас ересектерде, тіпті балалық шақтағы топтарда да қорқынышты қарқынмен көтеріліп жатқанын көрсетеді. Сарапшылар ерте жаста байқалатын мұндай жағдайлардың негізі орамадағы тағамдар мен тәтті сусындарды шамадан тыс тұтыну екенін атап көрсетеді.
Балалық шақтан алынған пайдалы әдеттер өмірді сақтайды
Зерттеу нәтижелерін бағалай отырып, сарапшылар жүрек-қан тамырлары денсаулығын сақтаудың жолы балалық шақта дұрыс қадамдар жасау арқылы екенін айтады. Васанти Маликтің пікірінше, балаларды қантты газдалған сусындардың, хош иістендірілген сусындар мен дайын жеміс шырындарының орнына су, сүт немесе аз мөлшерде жаңа сығылған жеміс шырыны сияқты пайдалы баламаларға бағыттау керек. Ерте жастан алынған дұрыс тамақтану туралы түсінік адамдарды семіздіктен ғана емес, сонымен бірге 25-30 жылдан кейін кездесетін созылмалы жүрек-қан тамырлары ауруларынан да сақтайды. Болашақтың салауатты ұрпақтарын қалыптастыру үшін ата-аналар мен білім беру мекемелерінің осы мәселе бойынша хабардарлығын арттыру өте маңызды.
Пікірлер (0)
Пікір жазу
Әлі пікір жазылмаған. Алғашқы пікірді сіз қалдырыңыз!